Dahlborg's Battles ägs och drivs av Babarin & Dahlborg utveckling AB org.nr: 559224-5715. Dahlborg's Battles säljer varor till privatpersoner med leverans inom Sverige, beställningarna genomförs på svenska via internetbutiken dahlborgsbattles.se.
Har du några frågor är du hjärtligt välkommen att kontakta oss:
Babarin & Dahlborg utveckling AB
Överbyvägen 10
451 98 Uddevalla
Tfn: 079-1009960
E-post: info@dahlborgsbattles.se
Webbadress: dahlborgsbattles.se
Alla priser på dahlborgsbattles.se framgår i anslutning till produkten och anges i svenska kronor inklusive mervärdesskatt (moms), 25% moms på alla varor förutom tidningar/böcker som har 6% moms. Fraktkostnad tillkommer utöver varans pris, se Frakt och leverans.
För att handla varor på dahlborgsbattles.se måste du ha fyllt 18 år och ha rätt att ingå avtal.
Beställningar sker via internetbutiken dahlborgsbattles.se och minimiorder är 100 kr inkl. moms i varuvärde. Kundkorgen och kassan kommer du åt i övre delen av din skärm. På sidan för kassan kan du bland annat justera antalet produkter, ta bort produkter, se fraktkostnad och totalsumma, samt gå vidare med ditt köp och välja betalsätt. Kontrollera att samtliga uppgifter stämmer innan du går vidare i kassan, du har möjlighet att ändra och gå tillbaka och ändra fram tills att du slutfört ditt köp.
Efter genomförd beställning får du en automatiskt genererad bekräftelse på din beställning till din angivna e-postadress. Kontrollera att uppgifterna i beställningsbekräftelsen är korrekta, skulle det vara något fel i den eller om du har några frågor är du välkommen att höra av dig på: order@dahlborgsbattles.se
När du gör en beställning i internetbutiken innebär det att du lägger ett anbud om att få köpa varan och det går ut en automatisk bekräftelse på din beställning. I händelse av avvikelse rörande din beställning kontaktar vi dig. Efter att vi manuellt har kontrollerat och behandlat din beställning skickar vi ut ett meddelande till din e-postadress om att din beställning är redo att skickas till dig och i samband med detta uppstår ett bindande avtal.
Det är viktigt att du bevakar din inkorg, samt din skräppost, då kommunikation om beställning sker via e-post.
Om du vill beställa av oss i egenskap av juridisk person ber vi dig att kontakta oss via: info@dahlborgsbattles.se
Svea Bank AB (publ) (”Svea”) tillhandahåller tjänsten som är dahlborgsbattles.se betallösning. Svea gör det tryggt och enkelt att handla online genom att erbjuda säkra betalalternativ. Betalning sker antingen direkt med kort, banköverföring, Swish eller mot faktura. Frågor om din betalning? Kontakta SVEA på 08-51493113 eller swp@sveaekonomi.se
Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi använder Svea Bank AB hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning. Vi accepterar följande kort: Visa och MasterCard. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Svea använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.
Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Bank AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Babarin & Dahlborg utveckling AB överlåtna till Svea Bank AB. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.
I kassan finner du Sveas Dataskyddspolicy och Allmänna villor, som i sin tur innehåller Sveas information om fakturabetalning samt Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation (SEKKI). Informationen finns även tillgänglig på svea.com
Enhetsfrakt 59 kr inkl. moms. Om produkten är skrymmande tillkommer ett fraktillägg på 75 kr inkl. moms. Fraktfritt på beställningar från 1500 kr inkl. moms i varuvärde.
DHL är vår transportör och de behöver 1-3 vardagar att leverera paketet till ditt närmaste ombud. Vi skickar din order inom 1–2 vardagar och leveranstiden blir 2-5 vardagar såvida du ej köpt en beställningsvara eller en vara med utökad leveranstid, se Varor med utökad leveranstid. Eventuell tillfällig avvikelse från normal orderhantering och därmed förlängd leveranstid (exempelvis i samband med helgdagar) meddelas i kassan innan köp samt i beställningsbekräftelsen som erhålls via e-post efter köp.
Vi reserverar oss för att förseningar kan uppstå under transporten eller om paketet skall levereras till en plats där transportören behöver någon dag extra för att nå fram med paketet. Leverans sker endast inom Sverige.
Varor med utökad leveranstid
Om en vara har utökad leveranstid framgår det i produktbeskrivningen. Utökningen av leveranstid adderas på den ordinarie leveranstiden.
Beställningsvaror från Warlord Games är märkta Made to order och har en längre leveranstid vilket framkommer i produktbeskrivningen. Från det att Dahlborg's Battles lägger beställningen reserverar sig Warlord Games för en leveranstid på upp till 32 dagar.
Om du i en och samma order köper en beställningsvara, eller en vara med utökad leveranstid, tillsammans med fler varor så skickas samtliga varor till dig när ordern är komplett. Har du några frågor och funderingar är du välkommen att höra av dig till oss på info@dahlborgsbattles.se
Dina varor skickas till det ombud som ligger närmast din bostad. När paketet har kommit fram till ombudet får du en avisering via SMS/e-post om att du kan hämta ditt paket. När du hämtar ett paket hos DHL-ombudet behöver aktuellt sändningsnummer samt mottagarens ID-handling uppvisas. Vänligen observera att mottagarnamnet på paketet ska överensstämma med namnet på mottagarens ID-handling.
När du hämtar ut ditt paket behöver du omgående på plats kontrollera att paketet är i gott skick. Om du upptäcker transportskador ska du be ombudet notera skadan innan du signerar för leveransen eftersom du annars godkänner paketet i befintligt skick. Vill du inte ta emot paketet på grund av skadan så har du rätt att neka leveransen innan du kvitterar paketet.
Om du upptäcker en transportskada på paketet efter du hämtat ut det behöver du fotografera skadorna på paketet och bifoga dessa i DHL:s reklamationsformulär på sidan: Anmäl din skada | DHL Freight | Sverige.
Skulle varorna ha skador när du öppnar ditt paket, trots att paketet levererades utan synliga skador, kan du anmäla dold skada inom 7 dagar från leverans. Fotografera skadorna och bifoga bilderna i DHL:s reklamationsformulär.
Utifrån våra och produktens förutsättningar kontrolleras alla varor hos oss. När du öppnat ditt paket kontrollera att innehållet är korrekt. Vi tar ansvar för varor som skadas under leverans till dig. Skulle du upptäcka någon avvikelse är du välkommen att kontakta oss via: order@dahlborgsbattles.se
Ditt paket ligger kvar hos ombudet i sju dagar efter ankomst. Om du inte hämtar ut paketet från ombudet eller om varorna kommer i retur pga. att du lämnat felaktiga uppgifter förbehåller vi oss rätten att debitera dig 300 kr för att täcka kostnaderna för transporten, transportörens tilläggsutgifter och hanteringskostnad.
Om du vill åberopa ångerrätten och paketet redan har skickats från oss behöver du först hämta ut paketet och därefter skicka tillbaka det till oss för att undvika debitering för ej uthämtat paket. Läs vidare om ångerrätt under avsnittet Ångerrätt och retur.
Alla privatpersoner har 14 dagars ångerrätt vid handel över nätet enligt Lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59). Ångerfristen på 14 dagar börjar räknas dagen efter konsumenten tagit emot varan. Om ångerfristens sista dag skulle infalla under en lördag, söndag eller en helgdag förlängs ångerfristen så att den även gäller nästkommande vardag.
Vill du utöva ångerrätten ska du skicka ett klart och tydligt meddelande om ditt beslut att frånträda avtalet och du gör du det enklast via e-post: order@dahlborgsbattles.se Ange order-ID, namn, adress, e-post eller telefonnummer samt datumet som du tagit emot varan. Vi bekräftar ditt meddelande så snart vi kan och föredrar kommunikation via e-post.
Kontaktuppgift: Babarin & Dahlborg utveckling AB, att: Dahlborg's Battles, Överbyvägen 10, 45198 Uddevalla Tfn: 079-1009960 e-post: order@dahlborgsbattles.se
Varan skall returneras i oförändrat skick och komplett med samtliga tillhörande delar och tillbehör i dess originalförpackning. Emballera och förpacka returen väl för att undvika transportskador. Skicka med en ifylld ångerblankett eller motsvarade uppgifter så att vi kan identifiera att du köpt varan hos oss och att returen kommer från dig. Ångerblankett kan du ladda ned genom att klicka här. Konsumentverket har också en ångerblankett på sin hemsida konsumentverket.se som du kan använda.
Skicka tillbaka varorna till oss utan dröjsmål dock inom 14 dagar efter dagen då du meddelade oss att du vill frånträda avtalet. Ångerfristen ska anses ha iakttagits om du skickar tillbaka varorna innan denna fjortondagarsperiod löpt ut. Spara kvitto och sändningsnummer som styrker returen till dess att varorna är mottagna av oss och vi har meddelat dig detta. Du kommer att få betala de direkta kostnaderna för återsändandet av varan. Returen får ej skickas mot efterkrav. Använd en frakttjänst som erbjuder utkörning till vår returadress.
Du är ansvarig endast för varornas minskade värde till följd av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion. Om du har använt eller hanterat varan på ett sätt som inte varit nödvändigt för att undersöka dess art, egenskaper eller funktion förbehåller vi oss rätten att efter mottagen retur göra avdrag på återbetalt belopp för varornas minskade värde.
Om du frånträder detta avtal kommer vi att betala tillbaka alla betalningar vi fått från dig, bland dem också leveranskostnader i samband med köpet. Med reservation för eventuellt värdeminskningsavdrag. Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål enligt gällande lag. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för den inledande affärshändelsen, om vi inte uttryckligen kommit överens om något annat. I vilket fall som helst kommer återbetalningen inte att kosta dig något.
Om du vill reklamera en vara gör du det enklast via e-post: order@dahlborgsbattles.se
Kontakta oss så snart som möjligt med en beskrivning av felet och att du vill reklamera. Utöver din beskrivning behöver vi veta order-ID, ditt namn och när du upptäckte felet. Vänta med att skicka tillbaka varan tills vi har godkänt din reklamation och gett dig instruktioner för returen. Vi återkommer till dig så snart vi kan.
I enlighet med konsumentköplagen (SFS 1990:932) har du som konsument rätt att reklamera ursprungligt fel till exempel ett fabrikationsfel på produkten i upp till tre år från inköpstillfället. Reklamationen ska ske inom skälig tid från att felet upptäcktes. Reklamerar du inom två månader räknas det alltid som inom skälig tid.
Du måste försöka begränsa förlusten eller skadan. Till exempel får du som konsument inte förvärra ett fel på varan genom att använda den. Använder du ändå varan får du betala motsvarande del av förlusten.
Vid reklamation kan felet avhjälpas på olika sätt såsom reparation, byte till ny och felfri vara, prisavdrag eller hävning av köp. Vi håller löpande dialog med dig som kund under ärendets gång.
Läs vidare om reklamationer på Konsumentverket: konsumentverket.se. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens (”ARN”) rekommendationer.
Dahlborg's Battles reserverar sig för eventuella fel i produktbeskrivningarna och att bilderna på produkterna kan skilja sig från verkligheten. Vi reserverar oss för felaktigheter i prisinformation. Vi reserverar oss för slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem samt eventuella bild- eller textfel i övrigt på hemsidan. Dahlborg's Battles reserverar sig rätten att stryka en beställning om särskilda skäl föreligger. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser utan någon föregående avisering.
Vi på Dahlborg's Battles vill bygga långsiktiga kundrelationer och lösa eventuella tvister i samförstånd. Om en tvist mot all förmodan skulle uppstå som vi inte kan lösa tillsammans så förbinder vi oss att följa Allmänna Reklamationsnämndens(ARN) rekommendationer. Du kan läsa mer på www.arn.se. Ett alternativ till ARN är europeiska plattformen för tvistlösning online som tillhandahålls av kommissionen: ec.europa.eu/consumers/odr
Senast uppdaterad: den 21 maj 2024
Produkten har blivit tillagd i varukorgen